L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

divendres, 18 d’abril del 2014

La Diputació, com a Tavernes i també a proposta de Compromís, demanarà la devolució del cèntim sanitari.


La moció presentada a la Diputació per Compromís ha estat aprovada, com va passar a Tavernes, per unanimitat. Compromís ha presentat eixa a iniciativa arran d’una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea del passat febrer on es declara l’Impost sobre Vendes Minoristes de determinats Hidrocarburs contrari al dret comunitari. 

La sentència obri la porta a retornar les quantitats corresponents de les despeses fetes en combustible i és aplicable en tot l’Estat espanyol. Compromís ha manifestat que s’obri la porta a que molts ajuntaments accedesquen a uns diners que tanta falta els fa, sobretot ara que es atabalades pels impagaments. 

Compromís va indicar que la Diputació de València podria recuperar 175 mil euros per any. En el cas de Tavernes, com va explicar en el passat plenari el regidor Josep LLácer, l’Ajuntament té una despesa anual en combustible sobre els 61.000 euros, que suposaria una devolució d’uns 2.271’7 euros per any i en el període de reclamació (de 2008 a 2012) uns 11.358,5 euros. 

Compromís anima a particulars, empreses o administracions públiques a exigir el reintegrament d’un impost que han estat pagant irregularment, tal com diu la sentència, i que s’ha demostrat que no tenia cap fonament. 

A Tavernes, Compromís va proposar i es va aprovar que l’Ajuntament pose a disposició dels seus veïns les reclamacions a través del Servei Municipal d’Informació i Atenció al Ciutadà per facilitar-ne la tramitació als usuaris i penjar els formularis en la web de l’Ajuntament.