L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

dijous, 30 de gener del 2014

El PP ha tancat tots els mitjans en la nostra llengua. Centenars de valencians demanaven ahir el retorn de RTVV, TV3 i CatRàdio




Centenars de valencians van reclamar ahir el retorn de les emissions de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), TV3 i Catalunya Ràdio en una concentració davant del Palau de la Generalitat Valenciana. 

Els participant estaven convocats pel comitè d'empresa de RTVV, Acció Cultural del País Valencià i la Unió de Periodistes Valencians per exigir la recuperació de les televisions i ràdios en llengua pròpia al territori. 

El portaveu del comitè d'empresa de RTVV, el valler Vicent Mifsud, ha recordat que en qualsevol autonomia els ciutadans tenen dret "a una cosa tan bàsica com posar la ràdio i televisió en la seua llengua, nosaltres no ho podem fer". Mifsud ha dit que el Govern valencià "posa barreres a qualsevol mitjà que siga en valencià".

Cal recordar que el govern valencià del PP ha tancat els darrers anys tots els mitjans de radio i televisió en valencià, cosa que en paraules de la Unió de Periodistes Valencians demostra "la nul·la preocupació per conservar la nostra llengua, vehicle vertebrador de la nostra cultura, territori i identitat. S'han carregat l'article 20 de la Constitució i el dret de la ciutadania a oferir i rebre informació en valencià" denunciaven els periodistas.
-

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Serà en la vostra, la meua es diu llengua valenciana i sòls la sentía en RTVV de vers , molt de vers, en quant, i poc més .

Anònim ha dit...

Amb independència que en Canal 9 no parlaven el valencià en vers, només cal recordar que:

Valencià és la denominació històrica, tradicional i estatutària que rep al País Valencià la mateixa llengua que s'anomena oficialment català a Catalunya, les Illes Balears, la Franja de Ponent, la Catalunya Nord, Andorra i l'Alguer.

Això no ho dic jo: ho diu la RAE, cent sentencies del TSJ i del Suprem i totes, totes les facultats de filologia de les universitats a nivell mundial.

Ara ¿que sabran les universitats de filologia de llengües? ¿Que sabran de medicina les facultats de medicina de totes les universitat? ¿que sabran d'història les facultats d'història? I així fins l'infinit.

Jo quan vaig a Andorra, o a Catalunya o a Mallorca em sent un nou Sant Vicent Ferrer, amb el meu do de llengües, perquè parle com parlen ací a Tavernes on vaig nàxier i sempre he viscut i m'entenc i m'entenen quan vaig de viatge.

Fins i tot m'entenen en València ciutat, on en un restaurant vaig haver de mostrar-li el DNI a un cambrer que estava empenyat en que jo era de Catalunya o vivia a Catalunya perquè el meu parlar li resultava estrany. T'he de dir que això era abans que existira Canal 9, quan la meitat dels valencians no havien mai sentit parlar en valencià.

Així ens va. Jo t'aconselle una cosa: igual que no fas cas del que diuen els experts lingüístics, si un dia el sents malamanet no cal que vages tampoc al metge: per a què hem de fer cas als experts, encara que siga en medicina.
Així ens va, per això el PP pot tancar tots els mitjans en valencià. Si fora en anglés no ho faria, i en castellà.... no cal ni dir res.

Anònim ha dit...

La teua llengua valenciana? Usa-la! Escolta música en valencià! Ves a manifestacions per la teua llengua! Defen-la! Fes els papers administratius de qualsevol lloc en valencià, demana en Alacant un tallat, viu en definitiva plenament en valencià! Dis-li com vulgues, defen-la! I no faces com fa el teu partit que en ple segle XXI encara ens la prohibix i ens obliga a mirar televisions que no volem! Ho tens clar? De boqueta tot es fàcil. Som/sou uns meninfots! I encara tenim la cara de parlar com si saberem més que ningú... Després de tots els destarifos d'este govern carca i irresponsable!