L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dilluns, 22 de juliol del 2013

La fiscalia demana de reobrir el cas de l'accident del metro de València i presenta una demanda perquè es deixe sense efecte l'arxiu de les diligències de l'any 2006.


La fiscalia argumenta que ha de reobrir-se la investigació judicial perquè hi ha fets i dades nous, i altre que no es van valorar que podrien afectar l'estat de la unitat del metro sinistrada.

Els fets, segons la fiscalia, podrien ser constitutius de 43 delictes d'homicidi per imprudència professional i 47 delictes de lesions per imprudència professional, tants com víctimes mortals i ferits hi va haver el de juliol de fa set anys. Els familiars de les víctimes de l'accident fa temps que demanes que s’àbriga de nou la investigació amb nous testimonis sobre l'estat de la unitat de l'accident. 

Sense respostes ni responsables
La comissió investigadora va tancar-se sense assenyalar cap responsable de la tragèdia, ni polític ni tècnic, d'aquella tragèdia. Només es va tindre en compte l'excés de velocitat i se'n va atribuir la responsabilitat al conductor, que s'havia mort en l'accident. 

El president Francisco Camps, del PP, no es va dignar mai a rebre els representants de l'Associació de Víctimes del Metro i l'entitat ha palesat aquests anys l'opacitat del govern i la manca d'una investigació seriosa del cas.

La publicació en els mitjans de comunicació de declaració de testimonis han donat informacions noves. Per exemple, l'enginyer encarregat per la Generalitat d'analitzar les causes de l'accident assegurava l'any passat que si hi hagués hagut la senyalització mínima de qualsevol línia l'accident no hauria passat. També, fa més d'un any, es publicava que Ferrocarrils de la Generalitat havia fet pressió sobre els tècnics per no parlar de deficiències o possibles negligències.
El consistori de Tavernes, amb els vots en contra del PP, va aprovar en el passat ple una mocíón es demanava reobrir la investigació judicial. També la Plaça Major va acollir un homenatge a les víctimes amb motiu del sete aniversari de l'accident, moment que recull la fotografia.

Més informació:
http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2013/07/22/fiscalia-pide-reabrir-caso-accidente/1018688.html
 
-