L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

divendres, 28 de juny del 2013

L’Ajuntament de Tavernes ha demanat a Demarcació de Carreteres un solució definitiva en la unió de la N-332 amb el Camí del Massalari, un punt negre on s’han produït 5 accidents mortals els darrers anys.



El alcalde de Tavernes, Jordi Joan, ha mantingut diverses reunions amb els responsables de la Demarcación de Carreteras amb l'objectiu de cercar solucions a aquest punt negre. A la darrer reunió l'alcalde i els tècnics municipals van presentar diverses solucions per a minimitzar el perill del punt quilomètric 238 de la nacional, alternatives que van ser anotades pels responsables de la Demarcació de Carreteres encara que de moment no hi ha cap resposta o proposta d’actuació concreta.

Jordi Joan ha indicat que fa falta un estudi tècnic en profunditat perquè les solucions poden impedir el pas a la partida del Massalari. Així la solució més fàcil potser fóra pintar l'actual línia discontínua en contínua, cosa que evitaria avançaments i que els cotxes que han de prendre la nacional en eixe punt es troben amb vehicules circulant a gran velocitat per la nacional.

La mesura impediria el gir a l'esquerra per a entrar al Massalari, i els valleros que es dirigeixen a la partida per a atendre als camps haurien d'arribar a Favara per a realitzar un canvi de sentit i tornar arrere perque l'entrada al Massalari estiga a la seua dreta i no creuar la nacional. Una possibilitat més seria el pas a nivell, obra que seria molt costosa i fins i tot es pot pensar en una rotonda, però el ministeri és qui ha de plantejar-ho i de moment no existeix cap projecte.

En l'última dècada s'hi han produït molts accidents greus amb el balanç de cinc morts a més de diversos ferits. L'últim va tenir lloc el dimecres, quan un camió de gran tonatge xocava amb un tot terreny que quedava destrossat i amb el conductor ferit lleu, i encara sort que la frenada del camió va minorar un xoc que haguera sigut mortal.

Al juliol del 2012 va morir un veí de Tavernes en col·lidir el seu cotxe amb un altre en aqueix encreuament i en el 2009 i 2008 van morir sengles dones en el mateix punt quilomètric, a més d'ocórrer bolcades de camions i tràilers de gran tonatge.

En aqueix punt quilomètric, la N-332 és una recta amb pendent que acaba en una corba tancada, i si no se circula a velocitat moderada o existeix un desplaçament de la càrrega es pot donar la bolcada del vehicle.
-