L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dilluns, 22 d’octubre del 2012

INFORME: L'Ajuntament fa els deures i lliura a l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR) l’avantprojecte de la depuradora.



 

El govern municipal ha fet els deures i en menys d'un any avança tot allò que no s’havia fet des del 2009, quan es va firmar el conveni amb l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR).  Després del lliurament de la documentació, la construcció de la nova depuradora depén ara mateix de l’EPSAR i de la Generalitat Valenciana. La nova depuradora és una infraestructura imprescindible per al desenvolupament del Pla General d’Ordenació Urbana de Tavernes.

L’alcalde de Tavernes, Jordi Joan; la regidora d’Urbanisme, Carmen Canet i els tècnics municipals varen mantindre el passat 7 de setembre una reunió amb el nou gerent de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR), José Luis Martínez Muro. La reunió va servir per lliurar-li l’avantprojecte de la nova depuradora i altres documents tècnics de manera que esta entitat puga emetre l’informe de supervisió i donar el seu vist i plau tal com marquen les clàusules del conveni de construcció que va firmar l’any 2009 amb l’Ajuntament de Tavernes. 

Durant la reunió es va constatar la preocupació del gerent davant la complicada situació financera de l’EPSAR, un fet que impedeix finançar les obres a curt i mitjà termini. I és que segons han informat els mitjans de comunicació autonòmics, l’entitat pública es troba en una absoluta fallida tècnica.  De fet la Generalitat va retirar tota la previsió dels diners per a la depuradora de Tavernes del seus pressupostos.

El conveni per a la construcció de la nova depuradora es va firmar entre l’Ajuntament de Tavernes i l’EPSAR en febrer del 2009 i contemplava que l’Ajuntament es feia càrrec dels costos i contractació dels projectes tècnics i també de l’expropiació dels terrenys on s’ubicarà la nova depuradora. A pesar d’això, no va ser fins el nou govern (octubre del 2011) quan es va  impulsar la contractació del projectes tècnics, documents que són els lliurats i que  l’EPSAR ha de supervisar segons el conveni, així com també ha de finançar els més de 36 milions d’euros del cost de les obres de la depuradora i dels col·lectors generals.

Ara, l’EPSAR n’ha de fer la supervisió i nomes remeta els seus informes, l’Ajuntament demanarà l’autorització  d’abocaments a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i tramitarà el pla especial per expropiar els terrenys. L’aprovació del pla especial l’ha de fer la Comissió Territorial d’Urbanisme de la Generalitat, i el termini és d’entre dos a tres anys.

L’Alcalde de Tavernes, Jordi Joan, ha indicat que “encara que els tràmits en urbanisme són llargs i lents, l’Ajuntament està complint amb les seues obligacions. Després de la signatura del conveni en 2009 no va ser fins a l’octubre de 2011 quan l’Ajuntament va adjudicar la redacció de l’avantprojecte,  que ara acabem d’entregar a l’EPSAR. Esperem rebre prompte els seus informes de supervisió i poder accelerar l’aprovació del pla especial.”

Una vegada el pla especial estiga aprovat, s’haurà de contractar el projecte constructiu de la nova  depuradora i el projecte d’expropiació forçosa. Després, l’Ajuntament ha d’expropiar els terrenys afectats, uns  tràmits que dilataran més encara el punt final del conveni.

Serà després de la cessió dels terrenys a l’EPSAR, esta entitat haurà de contractar la construcció de la depuradora. L’Alcalde ha remarcat que “esperem que quan arribe el moment, l’EPSAR complisca en els seus compromisos i pose el 36 milions d’euros per a la construcció de la nova depuradora. D’esta manera la urbanització dels sectors del Pla General, que ara és impossible, es podria executar quan la situació econòmica millore.”

L'alcalde, Jordi Joan, firma l'adjudicació de la redacció de l'avantprojecte
 
 Cronologia dels fets

Any 2002. Durant la redacció del nou PGOU de Tavernes, l’EPSAR  informava que per a urbanitzar i donar servei als sectors prevists en el PGOU no eren suficients les tres depuradores existents. A més, quedaven massa prop dels dos nuclis urbans i per tant les tres depuradores s’havien de desmantellar.

Any 2004. La Comissió Territorial d’Urbanisme de València aprova definitivament l’actual i vigent PGOU i feia una reserva de sòl de 20.000 metres quadrats per a construir una nova depuradora pròxima a la línia del ferrocarril. Però el PGOU té moltes deficiències: els sectors urbanitzables no tenen garantits els subministraments d’aigua potable i de llum ni la depuració d’aigües residuals, i és impossible urbanitzar. I molts altres, a banda, estan afectats per carreteres, vies pecuàries, la ronda sud del poble i la canalització del riu Vaca. Tant és així que des d’aleshores fins ara, huit anys després, només un agent urbanitzador, el del Sector 12, està a punt d’acabar les obres d’urbanització. 

Eleccions municipals de l’any 2007. A pesar que s’havia urbanitzat res del que s’havia aprovat en l’any 2004, els projectes de La Vall del Mar i Granata Golf plantegen qualificar més sòl rústic a urbanitzable. Aleshores, es canvia l’emplaçament d’aquella futura depuradora, s’incrementa i es reserva 55.000 metres quadrats de sòl i es busca un altre emplaçament (Partida del Tancat). Tot seguit, s’elabora un nou pla especial per a legitimar la construcció de la nova depuradora en aquest emplaçament.

Any 2009. L’ Ajuntament i l’EPSAR firmen un conveni per a finançar i construir la nova estació depuradora de Tavernes i els col·lectors generals que la connecten amb el nuclis urbans del poble i de la Platja. La nova depuradora tindria capacitat per a atendre el sanejament de les aigües residuals dels nuclis urbans existents i dels nous desenvolupaments urbanístics previstos en el PGOU durant els propers anys. A més, les tres actuals depuradores es desmantellarien i passarien a ser estacions de bombeig. Tot el finançament de la construcció de la nova estació depuradora aniria a càrrec de l’EPSAR: 36.667.297,56 euros, aproximadament.

Plànol de situació i detalls de la depuradora
 Novembre 2010. L’Ajuntament fa un préstec de 5’7 milions d’euros. Entre altres partides pressupostàries, se n’habilita una de 900.000 euros per a cobrir els costos de l’expropiació dels terrenys de la futura depuradora. Les condicions del préstec indiquen que si l’expropiació no es fa abans del 31 de desembre del 2012, els 900.000 euros s’han de tornar. Però el anterior govern no impulsa l’adjudicació de la redacció de l’avantprojecte. 

Octubre 2011. Només quatre mesos després de prendre possessió, el nou govern municipal de l’Ajuntament adjudica la redacció de l’avantprojecte de la depuradora i altres projectes i estudis tècnics a la UTE Abakal-KM.

Març 2012. L’Ajuntament aprova el Pla d’Ajust Econòmic i decideix tornar el préstec de 900.000 euros destinats a l’expropiació dels terrenys. Tal com estan els tràmits de la nova depuradora queda clar que l’expropiació no es produirà abans del 31 de desembre de 2012 i per tant, no té cap sentit seguir pagar interessos al banc. 

31 d’agost de 2012. L’Ajuntament rep els treballs encomanats a la UTE Abakal_KM.

7 de setembre de 2012. L’Ajuntament de Tavernes entrega formalment l’avantprojecte de la depuradora i els altres documents tècnics a l’EPSAR perquè emeta el seu informe de supervisió.

24 de setembre de 2012. L’Ajuntament de Tavernes entrega formalment la memòria d’impacte patrimonial per al projecte de la nova depuradora al director territorial de Turisme, Cultura i Esport perquè l’òrgan competent emeta el corresponent informe en matèria de protecció de patrimoni cultural.


Segons la nota oficial publicada en el web municipal
-

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ya estem confundint obligacions en deures .
al final vos donarem una copa,millor dit dos per si perdeu una.
tinq igual que no publiques,perlo menos eu llegiras.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Disculpa però no confundim obligacions amb deures. El que passa és que nosaltres hem usat ací la paraula deures (que és polisèmica) en un dels molts sentits que té i que resumim: 1- obligació ètica o moral; 2- deute econòmic;3- un treball que cal fer...

Com pots comprovar l'usem en el sentit 3 que no és el mateix que tu interpretes.

Hem usat deures en el sentit de fer un treball, una faena, complir un compromís.

I l'obligació i compromís de l'Ajuntament respecte als projectes de la depuradora existien des del moment en què (febrer 2009) va firmar el conveni.

D'eixa data fins el maig 2011 van passar 2 anys i 4 mesos. L'anterir govern no va avançar res en l'adjudicació dels projectes. O siga, "no va fer els deures" no va complir les tasques i faenes contemplades en el conveni.

Per tant quan hem dit que el govern municipal d'ara ha fet els deures volem dir que ell si ha complit l'obligació d'adjudicar les redaccions dels projectes que s'esmenten en la noticia. I ho ha fet en un any.

L'anterior govern municipal, no.