L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dissabte, 15 d’octubre del 2011

La falta d'oxigen corromp l'aigua del llac de la Goleta




 L’alarma saltava fa uns dies: la forta calor que hem patit a l’estiu i la falta de pluges han provocat la disminució del nivel del llac de la Goleta i que l’aigua es deteriore. Això ha provocat que alguns peixos hagen mort i que ahir mateix la brigada els haguera de retirar. Nosaltres hem estat avui a la vesprada: l’aigua presenta un mal estat, color amarronat però almenys no em vist cap peix mort. No hem dit que avui no n’hagen mort. Simplement no n’hem vist. 

I no sembla que siga cap cas de botulisme com va passar fa uns anys, sinó la falta d’oxigen per la renovació de l’aigua. La que xorra d’eixa font alta no fa res. Al cap i a la fi, la font es va posar com element d’adorno, no de renovació de l’aigua. 

I perquè es dona la situació? Hem preguntat i hem obtingut diverses respostes com a causes. Cadascuna se suma a l’anterior i entre totes fan més gran el problema:

1.     -  La falta de drenatge interior que té el llac per eliminar la més que segura sola que tindrà el llac i que impedeix que aflore l’aigua subterrània. Caldria anar a “fer sèquia” com abans feien els propietaris de terres per poder regar. Ací seria per fer aflorar l’aigua del subsòl. La darrer vegada que es va dragar el llac, si no estem mal informats, va ser en la legislatura 2003-2007 i ho va fer el regidor Bono.

2.      - La falta de plantes aquàtiques, com la bova. Eixa planta facilitaria l’oxigenació de l’aigua, però es van tallar totes fa uns anys, potser per no tindre mal de caps en el manteniment en ser una planta que s’escampa prou. Però oxigena l’aigua, i amb això potser no es va pensar.

3.      -  L’existència de fauna que no hauria d’estar, cas de tortugues de Florida, que carnívores com són deixen més solls i restes de matèria orgànica en el fons del llac. I això provoca més descomposició.

Al govern actual, per que no dir-ho, l’ha agafat el bou! I diguem que l’ha agafat el bou perquè haurà d’accelerar el projecte d’intervenció global que s’està estudiant des d’aquest estiu per actuar en el llac. Un projecte que, ens diuen, contemplaria com a solució eliminar algunes de les causes esmentades i també instal·lar uns sistemes que permeten l’aflorament d’aigua ente des del subsòl enmig del llac.

I ara a esperar a que ens ploga amb coneixement. En cent dies no es pot solucionar tot el que hi ha per solucionar ni tampoc es pot posar remei als problemes que arrossega el llac de la Goleta des de fa anys i que fins ara mai no han merescut cap intervenció. Això si esperem del nou govern que es pose mans a la faena i que facen eixa intervenció. 
-

32 comentaris:

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

He estat allí está mateixa matí, i m'han entrat ganes de plorar, de fet no he esmorzat : tota una capa marrón, els pocs peixets xicotets que quedaben morinse,amb els cabets fora l'aigua per a poder agafar algo de oxigen, els grans i les tortugues a centenars segons m´ha comentat un veí, mes de dos-cents ja s'les havíen emportat entre Dijous i Hui, esta matí a les 11 estaba allí un operari amb una xarxa retiran-ne, ahir una excursió escolar punxant els peixos morts : sols demane, per favor, que no tornem a tropesar amb la mateixa pedra per tercera vegada, no es pergau els diaris comarcals de demá, Sergi, Raúl i Carles han estat fent fotos, pues els he avisat en cuant eu he vist , i no sabíen rés, perque eu ha amagat el govern ?

Estruch ha dit...

P.D. com he dit, els morts, uns doscents m'ha dit un veí, s'els emportaren desde Dijous hasta hui mateixa, per aixó no s'hen veuen, jo n'he vist un parell xicotets esta matí, peró un operari amb xarxa els ha retirat.Aixó sí, el c...ons dels carrancs i tortugues americans tan panxos.

César Seco , enrique Estruch i otros vecinos de la zona. ha dit...

VEINS DEL PSS DELS TARONGERS VOLEM DENUNCIAR :
Que el colector que va por debajo de la calle Baladrera, calle paralela al Pss de La Goleta y perpendicular al del mercadillo de los sábados, desemboca sus aguas al lago y no al canal, como lo hace La Sardina por debajo del camino Marenys .
¿Que pasaría si un vehículo vertiera aceite o gasoil al alcanterillado de esa calle o del paeo? Iría a parar al lago .
¿que pasa cuando llueve? que toda la suciedad de esa calle y del paseo van al lago.Y además, cuando éste está alto, no desagua y nos inundamos.
Que alguien tome cartas en el asunto.

Anònim ha dit...

SENYOR ENRIQUE ESTRUCH FERRANDO, PERQUE DIUS QUE EL GOVERN HO HA AMAGAT? EL GOVERN EL QUE HA DE FER ES NETEJAR I ARREPLEGAR ELS PEIXOS MORTS COM HA FET.
EL GOVERN HA FER LA SEUA OBLIGACIO I PROU. NO HA AMAGAT RES A NINGU PERQUÈ TOT S'HA FET A VISTES DE TOT. ES QUE VOLS QUE T'AVISAREN PERSONALMENT?
TU AVISES ALS PERIODISTES PERO NO AVISES A L'AJUNTAMENT NI A LA POLICIA LOCAL NI A NINGU DEL QUE ESTÀ PASSANT. AVISES ALS PERIODISTES, A VORE SI APAREIX EL TEU NOM ALS DIARIS I SER EL PROTAGONISTA DE LA NOTICIA.

COM VOLS SER EL PROTAGONISTA DENUNCIANT NO SE QUE DEL COL·LECTOR DEL CARRER BALADRERA. PERQUE HO DENUNCIES EN ESTE BLOG? BUSQUES NOTARIETAT? LES DENUNCIES ES FAN ON TOCA FER-LES QUE ES A L'AJUNTAMENT I PER REGISTRE D'ENTRADA. COSA QUE ES DESPREN NO HO HAS FET. CADA DIA QUE PASSA ESTÀ MES CLAR. NOMES BUSQUES QUE PARLEN DE TU I SENSE APORTAR RES NI CAP COSA DE TRELLAT.
MARE MEU QUANT DE DESFICACI.
I DOS CENTS PEIXOS MORTS? O N'EREN DOS MIL? DEL QUE ET DIGUEN NO EL CREGUES RES I DEL QUE VEGES LA MEITAT. JO ESTE MATI NO N'HE VIST CAP. I VOREM DEMA QUANTS N'HI HAN EN LES FOTOS. SEGUR QUE NO MÉS D'UN PARELL.
16/10/2011 1:57:00

Anònim ha dit...

Ara a treballar i a solucionar el tema.

Haguera sigut millor que la notícia l'haguera donat el govern, que ja te en nomina a un gabinet de premsa, i no Enrique Estruch però ara ja està.

La veritat és que els bous no es veuen igual des de l'arena que des de la barrera i, ara, a solucionar el tema perquè la veritat és que el llac dona pena i el que ha d'arreglar-ho es l'ajuntament.

Anònim ha dit...

Està aprovat un gabinet de premsa però no està encara nomenada la persona.

De tota forma crec, com s'ha dit, que E.Estruch hauria d'haver avisat a qui corresponguera, que segons diu relacions té, i no haver anat a la premsa. Com s'ha dit l'afany de protagonisme és evident i no el seu interés pel poble i solucionar problemes. Noc crec que els periodistes anaren a solucionar res.

Estruch ha dit...

Atre atac al senyor Estruch, si dic perque dic, i si no, perque no : L'ajuntament evidenment eu sabía, pues estaba arreplegant peixos i els periodistes, tres en este cas, no, no es raro, cuant desde dijous estava passant? Jo li vaig preguntar als tres si eu savien per asebentarme que havía passat com ha veí i per lo tant afectat que soc, i donat que Carmen Canet, amb la que tinc amistat i colaboració en lo que puga ajudarla, no contestaba al telefon, i ells, cumplint la seua faena, vingueren a voreu i asebentar-se, val?
El tema del colector el denuncie en companyía d'atres afectats, peró no anem a posar el nom de tots els de la plaça, no vos pareix? en l'ajuntament ja está denunciat cuant estaven fent les obres, peró ni cas.
Que passa, que cuant s'ataca presuntament a l' ajuntament, jo sols he fet públic un tema, eixiu tots en tromba a per el que eu diu? l'editor no eu fá, sols informa, depreneu d'ell , en atres blogs no m'ataquen, perqué será?

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

P.D. els montons de peixos els va vore César Seco, pues te un tenda i viu allí tot l'any, pregunteu-li, el torvareu hui en la seua tenda del final del pss dels tarongers (el del mercadillo)ni pose ni dic, si no em cregueu , pregunteuli al qu' eu ha vist i meu ha dit a mi i a Sergi, lo que mos va confirmar el señor Víctor, propietari d'un xalet a Playa Naranjos, confírmelo señor Victor, si lo lee, ahora resulta que mentimos, y es que el fanatismo tapa los ojos.

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

Per cert, son les 12:10 hores de hui diumenge 16, m'en vaig a vore el llac, doncs encara vosté no seu crega , estic molt preocupat per la situació, puc? es per a que demá no diga que m'ha vist allí fent-me el protagonista o no se cuants desgavells mes li se puguen ocorrir, si ens veguem , saludem si em coneix, que no crec, i parlarem un rato de debó, gracies.

Anònim ha dit...

Senyor Enrique Estruch, segons vostè, té molta amistat amb la gent del govern i amb la gent de l'oposició també, segons diu també, és amic del cap de policia. Amb tantes amistats que diu que té, per què no va avisar a ningú??? Diu vostè que va avisar als periodistes per a que l'informaren a vostè??¿¿??¿?? No creu que aquesta és una història per a no dormir??
Senyor Enrique Estruch, cridant als periodistes l'únic que buscava vostè és ser la vedette de tot el cas, buscar protagonisme que no en té, i acceptem el consell senyor Estruch: aquesta no és la manera... No em vinga en tonteries del tipus: si parle perquè parle, sinó parle perquè no parle... No ha actuat vostè com toca, no ha sabut actuar políticament i només ha buscat protagonisme.

esbalaït ha dit...

Algú sa parat a pensar que podria tractarse d´un vessament d´aigues negres del clavegueram al llac.
Es que eixes taques marrons olioses,
s´asemblen a les que es solen vore per la sequia mare, a l´altura de la depuradora.

P.D. us enllaçe una foto feta este estiu a la sequia mare de la taca que es fà, a portes de la depuradora.
http://imageshack.us/photo/my-images/839/sequia1.jpg/

Anònim ha dit...

A l'anonim que diu: "Està aprovat un gabinet de premsa però no està encara nomenada la persona."

Vius en Bávia o en el planeta de Pocoyó?
Com que no está nomenada la persona?
A vore si tenim una mica més de coherencia a l'hora d'escriure que aixó d'ocultar els fets era d'altres temps i no d'ara, on ha de brillar la transparencia.

Anònim ha dit...

Em reafirme en el que he dit:
Està aprovada la plaça pel plenari però no està nomenada la persona.
Han de pasar legalments uns dies fins el nomenament.

Una altra cosa és que la persona que pressumptament se'n farà carrec, estiga exercint algunes de les funcions previstes.

I que no siga el que jo he dit: pregunta-ho.

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

Anónim de les 14:22,tila y bicarbonato que te vosté per a rato.
Per cert, pe a vedette no tinc cos....i pèr lo tant per a protagonista encara menys.Sap lo que li tinc que dir? que vinc del pabelló de vore el basket i molta gent m'ha felicitat per fer-ho públic, aixi que, lo que vosté em diga....pues aixó.
I no es que diga que tinc amistat amb tots el colors polítics, es que la tinc, pregunte, pregunte vosté... per cert vosté en te també o sols amb els que pensen com vosté?

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

P.D. Per cert, si el govern no ha fet res mal,perqué están tant preocupats vostés de que el tema vaga eixit a la llum?

La Cotorra de la Vall ha dit...

Està clar que el govern no ha fet res mal ni pot solucionar en 100 dies tots els marrons que li han vingut damunt i li vindran producte de la gestió de l'anterior govern. Només cal que llija el que acabem de publicar sobre el pressupost del 2010, la liquidació del qual es va aprovar fa uns dies. I això pot determinar moltes coses en el futur.

De tota manera, nosaltres no som qui per opinar de la seua actuació. Li agraïm que ens enviara la nota - ja ho sabíem per altres fonts- però de bona fe li diguem que considerem, i podem estar encertats o errats, que la manera d'actuar correcta era informar a qui es devia informar. I després, si vol, pot acudir a la premsa o llogar el cotxe i que ho anunciara pel poble.
El problema ix quan sembla ser - i això vosté ho ha de confirmar- que vosté no va informar primer a qui devia. I no val això si el politic no em va agafar el telefon que policia n'hi ha de guardia les 24 hores.

Voste ho diu: no es pergau els diaris comarcals de demá, Sergi, Raúl i Carles han estat fent fotos, pues els he avisat en cuant eu he vist , i no sabíen rés,

Anònim ha dit...

Un poquet de memoria sempre ve be:
Visiteu les seguents webs:
http://hispagua.cedex.es/sites/default/files/hispagua_noticia/lp230703.htm
http://www.elmundo.es/elmundo/2008/07/28/valencia/1217241980.html

Anònim ha dit...

Molt ben contestat cotorra, a vore si el senyor estruch deixa de veure fantasmes on no els hi ha, que es prenga un poal de tila i bicarbonato com ell mateixa recomana, les ganes de protagonisme que té són exageradíssimes!!!

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

A quí tenía que avisar si desde el Dijous estaben arreplegant peixos empleats de la neteja, i em vaig assebentar el Dissapte sobre les onze del matí, cuant ja no quedaben casi peixos morts? Efectívament vaig parlar amb Raúl, amb el que colabore habitualment, no es perga vosté el diari escrit próxim, i este em digué que no sabía res i al dirme que venía a voreu, eféctivament vaig avisar a Carles i Sergi, doncs els dos per raons personals son amics meus desde que naixqueren i tinc el compromís moral d'ajudarlos en la seus faena i que tots tres gaudixquen de la mateixa informació, al menys per la meu part.
I mi em pregunten, perqué tens que donar explicaçions a ningú? perque si m'ataquen amb digam mitges veritats, tindré que aclarir-ho.
I vosté, senyor editor, que segur que em coneix , en ves de preguntarmeu afeix més llenya al foc, m'ha dolgut un montó.
Jaume i altres editors : estic plantejantme deixar d'escriure en este blog, perque sempre que obric la boca per a dir algo del govern que no vos satisfaga, canya al mono, perque no obriu la boca cuant parle del juí de Camps , o en el tema de les comportes, o cualsevol altre positiu per al actual govern?
Amb este últim comentari editorial m'haveu decepcionat, vullc parlar amb vosaltres abans seguir o no, o pasarme al anónimat.Un abraç Jaume.

La Cotorra de la Vall ha dit...

No ha contestat vosté el que plantejavem i s'ha pres les coses com ha volgut.

Ja li deiem que no erem ningú per
opinar de la seua actuació i queda clar que només hem dit el que haguerem fet, i que ho hem fet en més d'una vegada en altres ocasions: Informar a qui es devia informar: Ajuntament i/o policia local.

I li ho tornem a repetir: es vosté qui diu que primer que res informa a "los xicos de la prensa", i eixe per a nosaltres no és el camí correcte a seguir per un ciutadà aquan hi ha un problema.

Es com si dia s'encén la muntanya, i s'avisarà a la premsa primer, i després als bombers. Doncs en això del llac s'ha fet una cosa semblant.

Va telefonar vosté a l'ajuntament i a la policia per dir-los que hi havia mortaldat de peixos? Eixa és la qüestió!
La premsa no anava a solucionar res ni a prendre cap mesura.

Estruch ha dit...

Anem a vore ERA DISSAPTE I N'HI AVA UN EMPLEAT NETETJANT DES DE DIJOUS, quina part no entenen, per a que tinc que avisar a qui ja eu sap? Açó ja em pareix surrealiste, crec que vostés volen clavar el cap per la cabota. ara, si volen, meu torner a preguntar i jo es tornaré a contestar lo mateix, i axina anem omplint planes.
Ara pregunte jo, vostés per qui s'assebentaren?

La Cotorra de la Vall ha dit...

Efectivament és surrealista.

Primer diu (dia 15 a les 21,38) que: “ segons m´ha comentat un veí, mes de dos-cents ja s'les havíen emportat entre Dijous i Hui, esta matí a les 11 estaba allí un operari amb una xarxa retiran-ne, ahir una excursió escolar punxant…”.

Tres minuts despres, a les 21, 41 torna a dir: “com he dit, els morts, uns doscents m'ha dit un veí, s'els emportaren desde Dijous hasta hui mateixa, per aixó no s'hen veuen, jo n'he vist un parell xicotets esta matí, peró un operari amb xarxa els ha retirat”.

Després (dia 16 a les 11,04) diu que: “L'ajuntament evidenment eu sabía, pues estaba arreplegant peixos i els periodistes, tres en este cas, no, no es raro, cuant desde dijous estava passant?
I continua en eixe comentari: “Jo li vaig preguntar als tres si eu savien per asebentarme que havía passat com ha veí i per lo tant afectat que soc, i donat que Carmen Canet, amb la que tinc amistat i colaboració en lo que puga ajudarla, no contestaba al telefon,”,

Ho siga que vosté ho sabia perquè un veí li ho havia comentat, i diu que dijous veu un parell de xicotets i un operari amb xarxa que els reira. Diu que l’ajuntament ho sabia tot i en compter de cridar als seus amics regidors del consistori ¿va i crida als periodistas per assabentar-se? I vol que ens ho creguem que vosté va cridar als periodistas perquè l’assabentaren a vosté? Ells a vosté o vosté als periodistes? Però es pensa que la gent que llig ací i comenta som xiquets?

Nosaltres, com els lectors, estem cansats de llegir-li a voste que és amic de Carmen, de Manolo, d’este i de l’altre regidor ¿ perquè no els ho va preguntar a ells? ¿O a l’intendent que també és amic?
El problema és que tot està escrit, senyor Estruch.

Enrique Estruch i Ferrando ha dit...

La part grossa per a vostés, per que tinc que seguir discutint, preguntenli ja que a mi no em creuen a Cesar Seco, propietari de la tenda Tot un Poc del cantó del pss dels tarongers amb baladrera, que es qui em cridá cuant em va vore baixar del cotxe el dissapte i em va contar lo que pasaba .
Ara, em pareix molt mal que l'editor s'implique en este cas, i posse mes foc a la llenya, tractan-me hasta de mentirós, es poc profesional,estic pensant en deixar d'escriure açi o fer-ho com anónim, aixcí m'estalviaré disgustos cada vegada que diga algo que a vostés no es agrade, Jaume no m'eu esperaba de tú.

Estruch ha dit...

P.D. perdona pero jo escric a partir del dia 15, dissapte si no han canviat els díes d'este mes de sopte, i en ningún lloc dic que vegera els peixos hasta el Dissapte, o no? dis-me on dic que els vaig vore el Dijous. Em pareix que en la vostra cegesa per defendre a mort al govern s'en haveu pasat un rato llarc amb mí, i s'en haveu eixit de la linea de moderació i tolerançia que portaveu, es una pena, i jo que vos defenía per aixó!
A més, com a divulgadors com podeu estar en contra, si eixe fora el cas, de qu'es denuncie al públic mitjansant el mitjos de comunicació el tema? no eu entenc, eu podría entendre d'opinants, peró del editor...

Estruch ha dit...

I si están vostés cansats de mi, meu diuen i en pau, n' hi han altres tres blogs en els qu'escric sense problemes i amb dos d'ells vaig a colaborar de seguit, en els dos mes moderats, el de sempre i el últim naixcut: aixó, menos mal que tot está escrit...

La Cotorra de la Vall ha dit...

En ningun moment hem dit que vosté veiés els peixos abans del dissabte. No
Si que hem dit que dissabte, quan telefona als periodistes, vosté ja estava informat i assabentat de tot siga pel vei o veïns.
No li calia anar a demanar informació als periodistes i si volia informació "oficial" tenia per amistats molts llocs on acudir.

Ah, i nosaltres no hem canviat. Faça's mirar eixe protagonisme i voler anar sempre per damunt, com l'oli.

I ací no hi ha cap editor. Hi ha unes persones que moderen, i com a moderadors i responsables, tenim també tot el dret a opinar quan ho veiem convenient. I si es troba més comode en altres blogs, endavant! Està en el seu dret a escollir els amics de viatge.

Enrique Estruch, el protagonista involuntari ha dit...

"Ho siga que vosté ho sabia perquè un veí li ho havia comentat, i diu que dijous veu un parell de xicotets i un operari amb xarxa que els reira. Diu que l’ajuntament ho sabia tot i en compter de ... "
Eu acabe de copiar literalment del seu escrit de les 18:48 del dia de hui, línea 25, eu afirma vosté o no eu afirma? Senyors lectors, vostés mateix.
Bon vent i vela nova, com li digué Miquel Bononad a Luis Gascón cuant va deixar el cárrec de concejal, es despedix de vostés un colaborador que sols volía poder escriure amb llibertat i va cometre l'error de creure que la democracia estaba tan assolida en Espanya com per a poder fer-ho amb noms i cognoms, peró que l'han portat a ser sense voler-ho, protagonista. Pase al anonimat en está mitjá, gracies als seguidors i als que m'han apoiat des de atres mitjans.Que les vaya bonito.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Això és una errada. I voste ho sap.

I l'errada la fem després de repetir un parell de vegades dijous. A la tercera, el subconscient ens traeix i escrivim dijous quan volíem escriure dissabte.

I esta clar que és un equivoc quan abans havíem escrit: hasta hui mateixa (dissabte), per aixó no s'hen veuen, jo n'he vist un parell xicotets esta matí (dissabte). A mes que donem la referència: dia 15 a les 21,38 hores.

Per tant, bon vent i bona barca!

Anònim ha dit...

PEL QUE HE POGUT LLEGIT I DE LES COSES QUE HAS ESCRIT ESTIC CONVENÇUT QUE HAS ESCRIT AMB TOTAL LLIBERTAT I TOT EL QUE HAS VOLGUT I T'HA DONAT LA GANA I TE LES HAN PUBLICADES BONA COSA, I TANT QUE TE N'HAN PUBLICAT.
NO CREC QUE ELS COMENTARIS QUE T'HAN FET ELS RESPONSABLES SIGA COSA DE FALTA DE LLIBERTAT O NO, SINO SIMPLEMENT T'HAN DIT DE MANERA PRIMER PROU ELEGANT QUE HAVIES CLAVAT LA PATA I MES BEN CLAVAETA SI ERES UN HOME POLITIC COM TU DIUS QUE ERES DEL PARTIT DE LA ROSA DIEZ. TU POTS DIR MISSA QUAN VULLGES I COM VULLGUES PERO TOTS ELS QUE HEM LLEGIT ELS TEUS COMENTARIS DELS PEIXOS I DE L'AVIS ALS PERIODISTES HEM TRET LA MATEIXA CONCLUSIO: VOLEN SER EL JOLIVERT SIGA COM SIGA.

Anònim ha dit...

Be, llegit tot açó sols car dir dues coses...

No sembla étic ni just matar al missatger. Al fi i a la cap, cadascú dona les noticies com vol, i si el Sr. Estruch envia o no envia als periodistes es qüestio personal i no veig cap mal. No es delicte buscar protagonisme ni es delicte avisar a la premsa.

En qui deuría haver avisat abans si a l´Ajuntament o a la premsa a mi tan sem dona mentre uns i altres coneguen el problema ràpid i es sol.lucione el més aviat posible.

Respecte al problema del llac, tot acuariste mes o menys competent sap que un aquari "un lloc d´aigua estancada" necesita d´un filtre d´aigua, no tant per filtrar l´aigua que també, sino per fer que l´aigua s´oxigene. I cóm s´oxigena l´aigua, amb el seu moviment a la superficie. Créc que costaria ben poquet comprar un motoret com el que fan servir totes les piscines i que l´aigua tinguera cert moviment a la superficie, i més bonic encara si es pugúes adaptar alguna mesura de filtre al sistema. En qualsevol página sobre aquaris podeu trobar suficient informació per saber com filtar l´aigua i que es necesita per a fer que l´aigua, si no pura, al menys siga un ecosistema estable per als animals que allí viuen.

Per altra banda, ni tortugues, ni calor, ni res paregut...fa calor ara pero menys que a Agost d´enguany i d´anys passats, els animals contaminen pero el que crec m´es important es la possible contaminacíó humana, cosa que es deuria comprovar i el mes aviat possible arreglar per a properes vegades.

Centreu-se en arreglar el problema i el problema es la bruticia del llac i no la noticia de la bruticia del llac. I sobretot, intenteu no matar al missatger. No queda be.

estruch, perdón, anónimo ha dit...

¿Y mi contestación, no la publicáis, o es que no os conviene? señores, me están censurando.

Estruch ha dit...

Que bó, hui está ploguent i aixó es com maná per al llac, que no pare en dos o tres dies.