L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dijous, 17 de febrer del 2011

ADEU A LA TV3 AL PAÍS VALENCIÀ

Avui a les 12 de la nit, es tanquen  tots els repetidors de TV3. El govern  del president Camps, amenaça amb multes de 120.000 €  cada 15 dies si no es tanquen d'immediat.

 Això obliga a ACPV a tancar-los i, a més a més, s'ha de pagar el 25 de març 700.000 € de les darreres multes. De no fer-ho embarguen l'edifici del Centre de Cultura Contemporania Octubre. El tancament de l Centre Octubre implica cesar unes activitats que a nivell europeu estaven portan-se a terme.

El govern de Camps té clar que la forma mes eficïent de guanyar és eliminant qualsevol focus de cultura. Solament un poble incult i endarrerit pot votar a un govern a qui li molesta la difusió cultural i una TV que no es pot comparar amb les despeses i burrreres de Canal 9.

Malgrat tot, la veritat sempre sura i no podran destruir la cultura d'un poble per molt que s'empenyen. 

Aleshores ¿ R.I.P.al País Valencià  mentres governe el PP i l'oposició siga el PSOE governant a Espanya. O potser estarán d'acord ambdós? Només cal recordar que fa uns mesos el PSOE paralitzava en les Corts Espanyoles la iniciativa popular amb més de 500.000 firmes damanant la reciprocitat de les televisións a tot arreu de l'Estat Espanyol.

ELS FETS

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha rebut dues notificacions del Govern valencià en les quals es requereix a l’entitat perquè cesse les emissions de TV3 al País Valencià en el seu conjunt. Cadascun dels dos requeriments inclouen l’amenaça d’imposar una multa de 30.000 euros per si no es produeix l’esmentat cessament d’emissions (per tant, un total de 60.000 euros). Però el pitjor és que, de continuar emetent s’anirien imposen dues multes que sumarien 60.000 euros cada quinze dies d’emissió (per tant, 120.000 euros al mes) durant tant de temps com duren les emissions.

L’amenaça de multa es fonamenta en la modificació de la Llei 1/2006 de la Generalitat, del Sector Audiovisual. Aquesta modificació s’ha fet per la Llei 16/2010 de 27 de desembre de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d’Organització de la Generalitat.  

Estem, doncs, davant de la modificació d’una llei amb l’únic objectiu d’incrementar les multes a Acció Cultural: ¿on s’ha vist que un Govern modifique una llei amb l’única intenció de castigar econòmicament una associació cultural sense ànim de lucre fins al punt de buscar el seu ofegament?

El termini per al compliment del requeriment s’esgota AVUI dijous 17 de febrer
-

10 comentaris:

Anònim ha dit...

No serà que el autor de "cohecho impropio", l'imputat Camps vol dedicar els diners de la multa d'ACPV a pagar la multa pels seus tratges?

Anònim ha dit...

adeu, qui vulga vore la que la pague, yo preferiria que posaren National Geographic

avorrit ha dit...

No em pareix be que la tanquen, avui és un dia com quan a l'alemanya cremaren el llibres. Això és una mostra d'incultura, censura i superba per part del govern de Camps.
Ah altra cosa, tampoc em sembla correcte anomenar a la Comunitat com a País, No em malinterpreteu jo ho voldria però no ho som, almenys de moment. I això no fa més que allunyar-se a un extrem. Pense que caldria ser mes cautes ara que venen eleccions. Ja hi haurà temps per a reivindicacions

Anònim ha dit...

I jo que no hi haguera tanta gent intolerant - com estàs demostrant- i menys en un món on no hi ha barreres de cap classe per a les ones i la informació.

Lamentable l'acció del PP i més lamentable la d'alguns palmeros que els riuen les gràcies, senyor anònim. Així ens va als valencians i valencianes.

Li aconselle que llija el que ha posat també la Cotorra de noticia aquesta vesprada, a vore si s'il·lustra del que passà amb el valencià. Pot ser per això molesta TV3. És la imatge del que ací no es fa en la llengua.

Anònim ha dit...

jo no soc palmero de ningu i meny del pp,i menys intolerant. ¿voste de qui es palmero? ¿dels catalans?, ¿si estas en contra del imperialisme catala, ja tens que ser palmero del pp? no vulguen imposar el catala en terres valencianes i sigues vostes mes tolerants, sempre parla que te que callar

quico ha dit...

M'ha fet gràcia el comentari del fan de National geografic.
T'he de dir que no veig Tv3 perque no vull pero he signat perque si tu vols vore-la que ningú t'ho impedisca.
m'has recordat a Rita Barbera fa uns dies cridant (es un dir) "Pagadlo vosotros!" en referéncia a les escoletes infantils, després ens assabentariem de que el Consell havia perdut 6 milions de subvenció per no construir-ne.
Qui vulga que s'ho pague!
He de dir que no vull vore la formula 1, ni els barquets de la copa america, ni els cavallets de l'agora...ni al papa....ni.

Anònim ha dit...

Quico, tu no vols vore cap cosa de les que fa el govern autonomic. ¿Que eres un antisistema?, donc no les mires, ¿que t´agrada, el futbol?, doncs mira el futbol. ¿perque tan de revol amb la TV3? no ho entenc. Preguntali a una de les moltes persones que estan en l´atur, i que no tenen quasi pera a menjar, si li preocupa si es veu o no TV3.

falcó ha dit...

A mi, destrellatat anònim, no em preocupa ni la TV3 ni la teva boca vergonya. Sols em preocupa que m'impidisquen triar, entre el ventall de possibilitats que els temps moders m'ofereixen, allò que més m'agrada i que per a mi, és millor. Si per a tu no ho és, ho respecte però, no em faces comulgar amb rodes de molí. Si jo puc veure a ma casa TV3 o qualsevol altra emissora, això no vol dir que tu te l'hages de tragar. Ets lliure de triar, com jo haura de ser-ho. Poder veure TV3 no és imposar res. Impedir que pugam vuere-la, si. Això és un atac a la llibertat d'expressió i a la llibertat dels ciutadans de poder triar. Eixe és el país (comunitat de propietaris que dius tu) que tenim.

Anònim ha dit...

No, no i no, Sr. Falcó, tu no RESPECTES,"destrellatat" i "poca vergonya" es el llenguage que utilises habitualment, i a mes jo en cap moment dic res de cap comunitat de veïns ( as perdut el Nort). I per últim no se a quin País el referixes, potser que siga el de Alicia al Pais de les meravelles. Per altra banda tu si que vols impedir que jo m´expresse lliurement, faltant, pero saps que el dic, que no ofén qui vol...

Jo en canvi si que el respectaré a tu, i no el diré cap del improperis que en venen a la ment...

salutacions

falcó ha dit...

La comunitat de propietaris a la que em referisc és la Comunidad Valenciana que voleu dir-li alguns i això de propietaris ho dic perquè hi ha gent que se sent i actua com a l'amo. No serà que realment ho són els amos de tot? I si és així, gr`cies a qui és?

Més ofés m'he sentit jo amb el tei comentari, bastant barroer i sense cap argumentació, com sovint soleu fer alguns a aquest bloc.

Doncs, si tu vols veure la 1 o la 2 o qualsevol altra cadena pública, com Canal 9, pàgate-la també. Amb els meus diners no tinc perquè contribuir als teus capricis. Per cert, per saber coses de la nostra història i moltes més no cal remetre's al N.G., a la TV3 es dóna una informació molt assenyada i il·lustrada ens tots els aspectes. La qualitat dels docuemntals que s'emeten a TV3 no tenen res a veure amb els "parle-voste, calle-vosté", "Tómbola", etc..